tisdag 12 november 2013

Tubhalsduk

Jag greps nästan av panik när vi skulle åka och hälsa på min syster och jag märkte att vi skulle vara nästan fem dagar borta och jag hade INGET att virka/sticka!  Min syster slängde fram en idé om en tubhalsduk åt min systerdotter som jag införskaffade garn till dagen innan vi åkte. Jag lekte lite med olika idéer på båter över till Sverige, men började först när vi kom fram på fredag förmiddag.

Jag använde mig av plommonfärgat Red Heart soft garn (2 nystan) och fastän det rekommenderas femmans virknål, använde jag mig av sjuan istället för att få den mera luftig. 

Beskrivning

Jag virkade kedjemaskor tills jag hade den önskade längden och virkade ihop med en sm.
3 kjm bildar den första stolpen och sen fortsatte jag med stolpar varvet slut. Upprepa tills garnet tar slut och du är nöjd med bredden. 


Beklagar den dåliga bilden, men jag höll på att glömma totalt att ta ens ett foto.
Jag blev klar med den på lördag kväll, så det var ett snabbt och lätt projekt att virka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar