fredag 12 augusti 2016

KyJy #6 och #7

KyJy # 6: Flaskhållare åt Prinsessan och mig.



Det blev ju tvunget att göra några till. Den första som jag virkade till Prinsessan blev i ett mångfärgat garn, Novita Samos Lollipop med virknål 4. Jag virkade den i samma stil som de två första åt hennes kusiner och påbörjade den 25.6.2016 och den blev klar redan 30.6.2016. Den vägde 45 g, så konstaterade att det behövs en till för att fylla upp kravet på minimi 50 g/arbete.

Den andra är till min lilafärgade Tupperware vattenflaska som jag bär med mig på jobbet och överallt annanstans också. Jag virkade den i ett lilafärgat garn Blend Bamboo med virknål 3. Påbörjade den redan den 27.6.2016, men den blev liggande bortglömd, väntande på antingen inspiration eller passligt tillfälle av väntetid (Det var ett så passligt litet arbete att bära med sig i väskan som man bara kan plocka fram och börja virka på när man blir tvungen att sitta/stå still och vänta.) I slutet av juli konstaterade jag till slut att jag lika bra kan ha med några disktrasor som små väntearbeten och virkade den färdig. Det tog ytterligare ett par dagar att få knappen ditsydd, men till slut den 25.7.2016 blev den också färdig med en vikt på 27 g.
Status: färdiga

KyJy #7: Virkad väska

Jag fick plötsligt ett konstigt infall att virka en väska, precis som jag hade gissat tidigare att skulle kunna mitt i allt hända. Hittade plötsligt ett jättenystan med ett tjockt, svart Red Heart akrylgarn (Comfort), som borde innehålla närmare 450g. Så jag tog virknål 5 och började virka.
Påbörjade arbetet 20.7.2016 och själva virkningen blev klar 29.07.2016. Vikten var 189 g.

Funderar ännu på om jag skall lämna väskan som så, eller om jag skall fixa till den lite mer. Funderar på att sy ett foder i nåt tyg, kanske ett blixtlås och kanske virka något i avvikande färg som prydnad? Några virkade snöflingor kanske?
Men för tillfället räknar jag den som ett färdigt arbete i utmaningen.
Status: färdig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar