tisdag 27 december 2016

Frozen set åt Prinsessan med mössa, vantar och halsduk

Först uppkom behovet av en ny halsduk, och så virkade jag en kraghalsduk inspirerad av Pysselnetans mönster.

Sedan tänkte jag sticka ett par matchande vantar, eftersom Prinsessan verkde ha vuxit ur nästan alla vantar i lådan. Som mönster använde jag samma som till de övriga vantarna som jag stickat den här hösten.

Och rätt som det var så kom ännu ett behov till en ny mössa, en som hon hunde använda fastän hon har det långa håret uppsatt i någon utstående frisyr.Fick idén till en luva av nåt slag, eftersom tomteluvan har varit en av favoritmössorna hela december. Efter ett kort sökande hittade jag på Drops sidor ett mönster vid namn Tuva som motsvarade det jag letade efter. Visst, igen blev det lite modifikationer enligt eget huvud. Dessutom funderar jag ännu på om jag ska sy ett foder vid huvuddelen så att mössan blir varmare om öronen och håller bättre mot kall blåst.

Och så här fin blev Prinsessan i sin utstyrsel:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar