onsdag 20 juli 2016

KyJy arbete #1

Ja, så har det gått någon dag/vecka sedan min första planeringssession av KyJy 2016. Och jag börjar inse att det svåraste i utmaningen kommer att bli det att vara tvungen att påbörja alla arbeten senast den 30.9 och sedan inte ändra på dem innan de blir slutförda.

Redan nu har listan på de planerade arbetena ändrat en hel del och jag har fått första arbetet färdigfört för en tid sedan, fastän jag nu först får informationen om det publicerat.

KyJy #1. Flaskhållare åt E+A. 

Hittade på internet en idé om att virka flaskhållare, som barnen sedan kan bära sina egna vattenflaskor i. Eftersom jag fick låna en flaska till mall var det enkelt att anpassa direkt till flaskan medan jag virkade. 


Jag virkade dem i Novitas Puro Batik med 4:ans virknål med ett blommönstrat hålmönster jag såg en bild på och utvecklade vidare till de här. Eftersom en flaskhållare vägde 45g och utmaningens restriktioner kräver att varje arbete skall vara åtminstone 50 g, slog jag ihop dem, så att kravet uppfylldes. 

Påbörjade den första 24.6.2016 och den andra blev klar 30.6.2016.

Status: Färdig!

Ps. På bilden finns också Prinsessans mångfärgade flaskhållare som kommer att höra till ett annat KyJy arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar