tisdag 11 oktober 2016

Uppdaterad lista av KyJy 2016

Dags att uppdatera listan igen! Det var en dryg vecka sedan listan skulle vara i sin slutgiltiga version och alla arbeten skulle vara påbörjade. De två sista arbetena fick jag i förhand lägga upp maskor den sista kvällen, alla andra hade "normal" början.

För framtida utmaningar måste jag medge att det här med att vara tvungen att påbörja före ett visst datum inte passar mitt sätt att arbeta, eftersom min slutgiltiga lista levde ytterst mycket under de här månaderna och det kom in mycket ex tempore arbeten.
Jag har två tunga arbeten på hälft, Conversesockorna, som jag har varit duktig och tagit itu med emellanåt att försöka fortsätta lite längre med. Bottnen är varit en utmaning att sticka, det krävs oftast flere försök innan de sitter som de ska. Här skulle det hjälpa att ha ett mönster att följa, men jag vet med mig själv att jag ändå inte skulle följa det, utan ändrar lika hejvilt som alltid och så blir det ändå helt något eget.

Om jag ännu fick ändra, så skulle det också komma en del ändringar ännu, bland annat har jag en eller två halsdukar att sticka och skulle vilja pröva på att sticka en wurm mössa. Men kanske sedan när jag fått åtminstone några till av de halvfärdiga arbetena avslutande.

För läsbarhetens skull har min lista nu mörkröd för färdiga arbeten och en tillagd kolumn för garnåtgång för mitt stora nöje. 


Nummer Arbete Status
Garnåtgång
1.1 Vattenflaskhållare #1 Färdig. Novita Puro Batik, turkos-lila 45 g
1.2 Vattenflaskhållare #2 Färdig. Novita Puro Batik, turkos-lila 45 g
2 Conversesockor, turkos Påbörjade, behöver silvergarn för att avsluta
3.1 Yllesockor i spets #1 Färdiga. Schachenmayr Fine Wool, grön 27 g
3.2 Yllesockor i spets #2 Färdiga. Schachenmayr Fine Wool, grön 38 g
4 Virkad vimpelgirlang Har virkat 5 vimplar i olika pastellfärger, rosa, ljusgrön, ljusblå, gul och ljuslila.
5 Conversesockor, rosa Påbörjade, behöver silvergarn för att avsluta
6.1 Vattenflaskhållare #3 Färdig. Novita Samos Lollipop 45 g
6.2 Vattenflaskhållare #4 Färdig. Blend Bamboo, ljuslila 24 g
7 Virkad väska Färdig. Red Heart Comfort, svart 189 g
8 Handledsvärmare Färdiga. Regia Flourmania Color 61 g
9 Disktrasor Färdiga, 4 st. Novita Cotton Linen 18 g +12 g + 14 g + 14 g = 58 g
10 Sommarsjal Färdig. Alize Bamboo Fine, svart 102 g
11 Yllesockor strl 39 Färdiga. Novita 7 veljestä Polaris 101 g
12.1 Klänning åt Rapunzel-docka Färdig. Novita Hattara, ljuslila 38 g
12.2 Väst till klänningen Färdig. Novita Hattara, ljusröd 17 g
13.1 Tröja åt Rapunzel-docka Färdig. Novita Aaria, pink 16 g
13.2 Matchande kjol åt Rapunzel-docka Färdig. Novita Aaria, syklamen 14 g
13.3 Vinterset åt Rapunzel-docka Färdiga. Mössa, vantar, halsduk och sockor av diverse akrylgarn. 36 g
14 Regnbågsklänning åt prinsessan Påbörjad. Drops Love You #7, lila, röd, gul, grön och blå  
15.1 Fingervantar åt prinsessan Påbörjade. Schachenmayr Fine Wool, röd och mörkröd  
15.2 Vantar åt prinsessan Novita 7 veljestä Raita vaahtokarkki  
16 Benvärmare åt prinsessan Färdiga. Novita 7 veljestä Raita vaahtokarkki 86 g
17.1 Krona/pannband Färdig. Novita Hile, ljusrosa 37 g
17.2 Krona/pannband Färdig. Red Hearts Reflective, pink 40 g
18 Mönsterstickade benvärmare Påbörjade. Novita 7 veljestä, pink, ljusröd, ljuslila, mörklila, ljusblå och turkos  
19 Vantar Novita Nalle Garden, lila  
20 Yllesockor Novita 7 veljestä, blå, vit och ljusblå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar