måndag 24 juni 2013

Det var en gång...

Så börjar ju alla sagor, så varför inte en blogg också? 

Behovet att skriva blogg har blivit mer och mer akut när jag hela tiden glömmer bort allt jag gör...
Senaste flugan har blivit att virka. 
Och senaste projektet har blivit en dörrkrans. Jag är en härmapa. Jag ser en massa grejer jag gillar, men innan jag kan ta det till mig själv måste allting alltid modifieras.
Idéer jag samlade ihop innan jag började var bland andra från de här bloggarna: May Rose Wreath och Saannis Design Dörrkrans.
Därefter började jag leta upp olika tekniker att virka blommor och blad och hur olika blommor ser ut. Käre Hubby klagar alltid på mitt sätt att hålla uppe massor av olika tabs på min browser, men jag kan ju inte stänga och tappa bort hälften av idéerna jag hittat... 
Jag gissar att jag hamnar virka åtminstone ett trettiotal blommor för att kransen inte ska se alltför kal ut, och har nu åstadkommit 13, så det finns en hel massa kvar att göra. Det må hända att det här också kommer att bli ett hängande projekt som jag alltid emellanåt återkommer till och virkar några blommor till. Men återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar