tisdag 25 juni 2013

Stolen

Måste ta paus i virkandet ett tag för att ta itu med mina stolar...

Förra ägarna till Huset lämnade två klassiska pinnstolar kvar. De hade använt stolarna som några arbetsstolar, så de var i uselt skick med en massa olika färgs målfläckar, skrapade och smutsiga. Men jag såg ju direkt ett PROJEKT i dem!  
Så förra hösten tog jag itu med den första och slipade, slipade och slipade den... Jag fick lägga lite spackel i de största sprickorna, och avslutade med ett par lager med klarlack. 
I ärlighetens namn måste jag erkänna att den stod hur längesom helst färdig och väntade på att bli målad, eftersom jag aldrig kunde avgöra om jag skulle måla den (och i vilken färg i så fall) eller bara lämna den träfärgad med klarlack på. Till slut behövdes den och då drog jag hastigt på ett par lager klarlack för att få den i användning.
Men nu har det blivit dags för följande. Åkte nyss och lånade en "slipmus" av min käre far för att kanske komma lite lättare undan, men få se hur mycket jag kommer att kunna använda den, eftersom den tar ganska illa på min handled som ju blir inflammerad av minsta lilla...

2 kommentarer:

  1. Är din stol så gammal och bra gjord att limningarna håller? Kolla men att ställa stolen på ett ben i tagen och tryck lätt på den överst punkten. (gör lika med alla ben) Ger den efter en mm så måste den limmas om innan du målar.
    pa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska ännu kolla det innan jag börjar måla... :)

      Radera