onsdag 3 juli 2013

Måla bräder och virka tröja

Yay! Jag har fått målat idag! Stackars lillan har nog fortfarande feber, men hade en period på dagen då hon t.o.m. var feberfri! Så nu håller vi tummarna att det håller på att gå över och att hon äntligen blir frisk!
Målade bräderna första varvet, och konstaterade direkt när jag såg de tre första bräderna (som nu hade lite hunnit torka) att jag målar ett varv till...
Tröjan har jag ganska litet fått virkat på, första nystanet är nästan slut, men det börjar gå så långsamt när det börjar vara så enformigt arbete (som ju inte är min starka sida direkt)... Men hoppas på att ändå få slutfört den, eftersom jag är såå nyfiken på hur den blir. 
Men en första "sneak-a-peek":

Som sagt, eftersom lillan har ganska lång rygg, så kommer jag att fortsätta virka rakt en god bit ännu, och sen har jag ännu ärmarna kvar. Därtill så tror jag att jag virkar en kant runt hela vägen så får jag en knapp- och knapphålskant också.
Men vi ser sen när jag kommer dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar