onsdag 3 juli 2013

Projekt medan lillan är sjuk

Ja, det var inte det lättaste att göra nåt när en uttråkad / sjuk / trött / grining liten prinsessa med halsont och hög feber kräver ens fulla uppmärksamhet...
Försökte ta itu med att måla några bräder (har haft ett skåpprojekt hängande hela vintern) men hann knappt få tre bräder målade innan det var totalkaos... Stackars Hubbyn försökte fixa lunch och Prinsessan sprang mellan oss och gnällde och grät... Så jag gav upp och konstaterade att jag gör nästa försök när hon mår bättre. Stackars liten.
Vi spenderade några timmar väntande hos läkaren och jag tog, optimist som jag är, med mig mitt projekt med den virkade tröjan, som Hubby sen assisterade mig till att sprätta upp första varianten, eftersom halsringningen blev alltför liten... Nå, började om igen och har nyss virkat oket klart med större halsringning, så imorgon kanske jag kan göra ett nytt försök på "provdockan" om hon är medgörlig, så ser man om den här varianten blir bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar