måndag 1 juli 2013

Hoppsan, det finns ganska mycket att lägga in...

Men så behöver man också lite tid att sitta ner och skriva...
Jag har under de senaste dagarna inte hunnit sitta ner och göra så mycket handarbete, eftersom jag förberett, spenderat och återhämtat mig från en födelsedagsfest... 
Så experimenteringen har närmast skett i köket de senaste dagarna.

Men ett par blommor har jag hunnit med, hittade ett tjusigt mönster här.  
Lite måste man ju alltid ändra, och mina två varianter ser ut som så:

Visst fick jag också gjort en liten nätkasse för våra hundhår (har hängt ut den på terassen, eftersom fåglarna brukar älska att plocka dem till sna bon) men den har jag inte fotat ännu. Inspiration till nätkassen hittade jag här.
Jo, jag har också hunnit plocka fram min banddocka och påbörjat ett rött band i Novitas Huopanen som jag håller på och planerar göra grytunderlägg av i form av en keltisk knop. Den varianten jag är mest fascinerad av hittade jag i form av ett smycke här:
Celtic Heart Knot
Men mycket återstår innan jag vet om det lyckas eller om det bara kommer att förbli en vild idé.
Sen fick jag ju också inspiration att påbörja en virkad tröja åt lillprinsessan, hittade ett enormt mjukt akrylgarn vid namn Red Heart Soft som jag lite experiementerar med 6:ans virknål. Men jag har ännu inte hunnit så långt som att börja jaga idéer till den, så det kanske inte blir nåt av det heller...

Semestern började äntligen för dear Hubby, så jag får kanske lite mindre tid för mitt handarbete, men eftersom prinsessan började semestern med att få feber, så blir det ju en hel del chillat på soffan o tittat på barnfilmer och det är ju det lämpligaste tillfället för stickning eller virkning... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar